Dipanggil Temuduga? Bersedialah Dengan Soalan 'Killer' ini.

Dipanggil Temuduga? Bersedialah Dengan Soalan 'Killer' ini. Walaupun ianya nampak mudah untuk dijawab, tetap percayalah ianya merupakan soalan yang ramai calon gagal untuk menjawab.


tips tumuduga, contoh soalan temuduga

5 Sebab Utama Kegagalan!

Ini adalah fakta penting yang anda perlu tahu tentang calon-calon penemuduga!

1. Lebih 90% calon tidak membuat sebarang persedian. Ianya adalah disebabkan mereka tidak tahu apakah persediaan yang perlu dilakukan. Malahan, ada juga calon yang hadir ke sesi temuduga hanya secara sambil lewa sahaja!

2. Tiada sebarang pengalaman dan kurang pendedahan. Masalah ini paling ketara bagi calon yang pertama kali menghadiri sesi temuduga. Jadi, pastikan anda mempunyai sedikit pendedahan tentang situasi dan soalan-soalan yang mungkin ditanyakan oleh pihak penemuduga.
3. Komunikasi yang kurang lancar. Punca utama adalah disebabkan calon terlalu gementar dan terkesima dengan soalan-soalan yang diterima! Mereka tiada idea langsung tentang apa yang hendak dijawab!

4. Penampilan yang tidak tepat. Ramai calon tidak mengenakan pakaian dengan etika pemakaian yang betul sewaktu hadir ke sesi temuduga.

5. Over Confident! Terlalu yakin!. Kesilapan ini sering dilakukan oleh calon-calon yang mempunyai keputusan akademik yang cemerlang.

Adakah anda pernah melakukan kesilapan-kesilapan ini?

Sekarang bersedialah dengan soalan 'KILLER' dari penemuduga.

Jom kami kongsikan 13 soalan 'killer' tersebut. Diharap anda bersedia dengan jawapan-jawapan yang penting dan bijak. Soalannya nampak mudah, tetapi sebenarnya ianya merupakan soalan yang boleh menybabkan anda untuk gagal.



Post a Comment

0 Comments