Miss Cultural Miri 2018

MIRI: Enam belas finalis bertanding untuk mendapat gelaran Miss Cultural Miri 2018. Baru-baru ini, para wanita muda menghadiri sesi pertemuan di Rumah Sungai Ukong berhampiran Lambir di sini di mana mereka mempamerkan kostum tradisional yang indah yang mewakili masyarakat pelbagai kaum di Sarawak. 


Peserta Miss Cultural Miri 2018.

  1. Ellica Amit who is an Iban aged 17
  2. Saira Natasha (Iban, 21)
  3. Sweethy Chong (Chinese-Bisaya, 22)
  4. Monisha Winnie (Iban-Penan, 21)
  5. Jennifer Sim (Chinese-Kelabit, 17)
  6. Joana Sapok (Kenyah-Iban, 20)
  7. Rina Easter (Iban, 22)
  8. Lilian Ulai (Lunbawang-Kenyah, 21)
  9. Rachelle Wong (Chinese-Kayan, 21)
  10. Quyyns Evysia (Bidayuh-Melanau-Rungus, 23)
  11. Cecilia Thomas (Iban, 24)
  12. Mariana Puyang (Kenya-Kayan-Kelabit, 21)
  13. Vanessa Gilbert (Iban-Bidayuh, 22)
  14. Celestia Unyang (Bidayuh Berawan, 17)
  15. Cendida Gadung (Kayan, 18)
  16. Daryl Shalini (Berawan-Iban, 18)

Cara Penilaian Miss Cultural Miri 2018.

Mereka yang terlibat alan dinilai berdasarkan penampilan, catwalk, kostum dan juga pengetahuan tentang ensemble tradisional yang dipakai oleh Tuai Rumah Nuja Tinsui, Penghulu Randi dan Tuai Rumah Linggie Belaja.

JOIN/LIKE GROUP/PAGE kami;

+ https://web.facebook.com/denaiborneo2/?ref=br_rs
+ https://web.telegram.org/#/im?p=@denaiborneo

Pengumuman Pemenang Miss Cultural Miri 2018.

Pemenang gelaran itu akan diumumkan pada pertandingan akhir pertandingan, yang akan diadakan di Meritz Hotel di sini pada 10 Feb. Selain dari 'Miss Cultural', 'Miss Confident', 'Miss Favorite', 'Miss Ethnic Beads', 'Miss Talent', 'Miss Congeniality', 'Miss Intelligent', 'Miss Lasoul Miri' Media Sosial ',' Miss Natural Beauty ',' Miss Best Make Up ',' Miss Catwalk ',' Miss Body Beautiful 'dan' Miss Photogenic '. Miss Grand Miri 2018 dianjurkan oleh Brenda dan Brandan's Art Paradise - sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang terlibat dalam kontes kecantikan - dan disahkan oleh Majlis Bandaraya Miri.

"Visi kami adalah untuk memainkan peranan penting dalam industri pertandingan dan juga meningkatkan pertumbuhan ekonomi di Miri. Kami tidak sabar-sabar untuk melatih keindahan ini dari latar belakang umur dan etnik yang berlainan, dengan harapan mereka akan mewakili Miri di peringkat negeri dan seterusnya.
"Miss Grand Miri bukan hanya tentang keindahan tetapi kita mencari pemenang yang pintar, bebas dan mempunyai keyakinan tinggi," kata pengarah lamanan Brandan Peter.

Para peserta mengambil bahagian dalam beberapa aktiviti termasuk pameran Pameran Miri Tahun 2018, pembukaan bangunan baru Pusat Kraftangan Miri, serta kelas membuat dan pemotretan.

Mereka turut mengambil bahagian dalam 'gotong-royong' di Persatuan Miri untuk Individu-Individu (Pokufm) Pusat Fizikal. 

Untuk maklumat lanjut mengenai pagenat, lawati halaman peminat Facebook 'Brenda dan Brandan's Paradise'. 

Post a Comment

0 Comments